Bob er stadig i live 2
Vejret var dårligt, da jeg tog bussen hjem til Aalborg fra Herning mandag morgen.
Det gjorde mig ikke så meget, for Bob er mildest talt ikke køreklar.
Planen før weekenden var, at jeg skulle have sat forenden på igen. I stedet tog jeg forskærmene af og skilte instrumentpanelet ad.
Jeg skilte også forgaflen ad, dels af interesse, dels for at få de to nye manchetter på. Og her ligger det så.
Jeg satte lige kameraet igang, før jeg skulle tage ben nummer to fra hinanden. Så kan I jo lige se, hvordan det foregår.
Alright, der kom også nye bremseklodser i. Årsagen er, at forbremsen hyler, når jeg presser håndtaget et bestemt stykke ind. Cirka 1 kHz. De gamle klodser så ikke for slidte ud, så jeg er bange for, at de nye ikke løser problemet. Måske har bremseskiven ikke siddet helt i midten. Det må jeg vente med at bekræfte til jeg kører igen.
Jeg fik også gjort hjulnavet rent og monteret den nye, større bremseskive, samt den medfølgende adapter til bremsekaliberen. Flot ser det ud.
Alt dette var jeg godt tilfreds med. Sidst søndag eftermiddag fik jeg så problemer… med at genmontere forgaflen.
Hvis man bare, som jeg her har gjort, putter rørene ind i samlestykkets og kronrørets huller igen, så sidder de som udgangspunkt skævt. Der er tre frihedsgrader: hvis ikke de er forskudt eller drejet ifht. hinanden, stikker de nok i forskellige retninger. Og der skal næsten ingenting til, før man ikke kan få hjulakslen tilbage i benenes huller forneden. Ja, der var jo ingen, der havde sagt det skulle være nemt. Nu er gode dyr rådne, Bob er efterladt som på billedet ovenfor, og jeg er gået i tænkeboks for at finde ud af, hvordan jeg får dem ensrettet.
Rigtig godt indlæg, mindre god situation. 🙂